ラテン系音楽、洋楽を和訳するブログ

個人的に好きな音楽を日本語訳する。

James Blunt - Cold

■□▪▫■□▫▪■□▪▫■□▫▪■□▪▫■□▫▪

It's been lonely, trying get your attention from a thousand miles away
1000マイルも離れた所からキミの気を引こうとして寂しかった

And you know me, always overthinking the worst possibilitiesいつも最悪の想定ばかり、私が考え過ぎるのを知っているよね

Yeah, we both know, in between you and me, there's an ocean 2人の間にはまるで海を挟んだ距離があることを互いに感じている

Castaway in a sea and it's frozen 私は海で凍った漂流者で

I'm exposed, can't you see, all I need is a little warmth 私は晒されている、分からないか、欲しいのは少しの温かさだけなんだよ

Without your arms around me キミの腕で私をハグしてくれないと

Without you on my skin 肌にキミを感じないと

Without you on my body, I'm sorry, I'm sorry キミなしじゃ私の身体は、、、ごめんなさい

I don't mean to be desperate, or pretend that I'm not torn 絶望的になるつもりはなかった、かといって心が引き裂かれていないフリをするつもりもなかった

But I don't want to let go of the things that keep me warm ただ私を温めてくれるものを手放したくないんだ

Without you I'm just cold
Without you I'm just cold キミが居なきゃ私は寒いよ

I built a little boat with a sail from the memories I've been collecting 思い出の欠片を寄せ集めて小さな舟を作った

And I'll hold out for the wind to blow me, take me home the whole way, in your direction 風が私を帰路に導いてくれるのを待つよ、キミの居所まで

Yeah, we both know, in between you and me there's an ocean 2人の間には海のような距離がある

And I'm just trying to get a little closer 少しでも近付きたいんだ

Pull me in, cause I'm here and all I need is little warmth 私を引き寄せて、温めてほしい、ここにいるから

Without your arms around me
Without you on my skin
Without you on my body, I'm sorry, I'm sorry
I don't mean to be desperate, or pretend that I'm not torn
But I don't want to let go of the things that keep me warm
Without you I'm just cold
Without you I'm just cold(*繰り返し)

And I need a little fire and you're my gasoline 私には小さな火が必要、そしてキミは私のガソリンだ

Light me up, I'm burning, with all these things I feel
火をつけてほしい、私は全ての感情と共に燃えている

I'll always hold this flame for you, but it's naked on the breeze この炎をキミのために保っていたいけど、無防備で風に晒されているんだ

So let me in, don't lock me out or cast me out to sea だから、中に入れてくれないか、閉め出したり海に放り出したりしないでくれないか

Without your arms around me
Without you on my skin
Without you on my body, I'm sorry, I'm sorry
I don't mean to be desperate, or pretend that I'm not torn
But I don't want to let go of the things that keep me warm
Without you I'm just cold
Without you I'm just cold(*繰り返し)